BLOG

HİDROLİK DİŞLİ POMPA KURULUMU SİSTEM DEVREYE ALMA

HİDROLİK SİSTEMLERDE DİŞLİ POMPALARI İŞLETMEYE ALINMASI

 

1. Yeni pompanızı makinanıza monte etmeden önce yapılacak işler:
 
a)      Hidrolik tankınızı ve bağlantı ana hidrolik hortumlarınızı boşaltınız. Çünkü hidrolik donanımda eski pompadan gelen ve hidrolik yağ içersinde bulunan , görülen veya görülmeyen aşındırıcı metal taşlarının dışarı atılması gerekmektedir. İyice temizleyiniz.
b)     Hidrolik sistemininizde daha önceden meydana gelen arızalı valflerinizi demonte ederek kontrol ediniz.
c)      Tüm hidrolik kullanıcılarının (hidrolik silindir, hidromotor vs.) içersinde bulunan hidrolik yağları boşaltınız. Hidrolik yağ soğutucu tahliye tıpasını açıp, çapak kontrolü yaparak temizleyiniz.
d)     Hidrolik donanımızındaki eskimiş ve yıpranmış hidrolik hortum ve bağlantıları yenileyiniz. Özellikle niteliğini kaybetmiş emiş hidrolik hortumlarını yenileyiniz.
e)      Makinanıza monte edeceğiniz yeni hidrolik dişli pompanıza ait olan basınç emniyet ve şok valf gruplarını mutlaka açarak sürgü, yay ve yuva kontröllerini yapınız. Aşırı çizilmiş ve set yapmış sürgüler (spool – plunger) ile kırık ya da bozulmuş yayları mutlaka yenileyiniz.
f)       Kontrol ettiğiniz pompa basınç emniyet valfinin ayar basıncını sıfır konumuna getiriniz.
g)      Hidrolik donanımınızda bulunan tüm basınç hattı, dönüş hattı ve emiş hattı eski filitlerelerini atınız. Makina imalatçısının belirlediği orijinal filtreleme derecesine sahip yeni filtreler takınız.
h)     Hidrolik tankınızın içinde bulunan emiş süzgecini mutlaka söküp temizlemiş olmanız gerekmektedir.
i)        Temizlenmiş hidrolik tankınızın vanalarını kapatıp tankın maksimum göster seviyesine kadar makina imalatçısının belirlediği doğru hidrolik yağını koyunuz.
j)       Yeni hidrolik dişli pompanızı monte edceğiniz motor veya şanzuman üzerindeki pompa kaplinini kontrol ediniz. Bozuk, boşlıklu veya hasarlı kaplinleri mutlaka değiştiriniz. Aksi takdirde pompa şaftının sağlıklı dönmesini sağlayacak olan bozuk kaplin nedeniyle pompa şaft dişli veya kaması, rulmanlar ve sonuçta pompa dişli ve gövdeleri kısa sürede hasar görebilir.
 
2. Pompanın makinaya montajının yapılması:     
 
a)      Pompa şaftınızı montaj yerine geçirerek pompa ön kapağının faturasının yuvaya tam oturduğunu gördükten sonra kapak civatalarını veya somunlarını sıkınız. Bu mekanik bağlantı sırasında kullandığınız cıvata ve somunlar en kötü koşullarda 9.8 kalitesinde olmalıdır. Son sıkma işlemini torkla yaparak her civatanın eksenel basma yükünü eşitlemiş olursunuz.
b)     Hidrolik tankından gelen ve daha önce özellikle yumaşaklık ve delik kontrolü yaptığınız emiş hortum veya hortumların içersini hidrolik yağını doldurarak pompa emiş hortumlarını uygun civatalarla bağlayınız. Hortum flanş o’ringlerinin doğru yerleştirildiğini mutlaka kontrol etmiş olmalısınız.
c)      Yine, kontrolden geçirmiş olduğunuz basınç hattı hortumlarını o’ringlerini kontrol ederek gresle o’ring yuvasına yapıştırarak flanşlarından pompanızın basınç hattına bağlayınız. Özellikle çok kademeli pompalarda basınç hattı hortumların doğru kademeye bağlanıp bağlanmadığını kontrol ediniz.
 
ÇOK ÖNEMLİ: Sökülmüş tüm hidrolik hortumlarındaki daha önceden kapattığınız bez parçalarını hortum içerine kaçıp kaçmadığını hortum bağlantılarını yapmadan önce elle kontrol ediniz.
 
d)     Tüm hortum bağlantıları tamamlandıktan sonra valf kontrolleri yapıldıktan sonra hidrolik tank vanalarını açınız. Bu sırada hidrolik yağ tank sevityesinin düşüşünü izleyerek eksilen yağı tamamlayınız.
e)      Pompa emiş hattı filtre çıkışını, yoksa pompa emiş flanş civatalarını hidrolik yağ çıkana kadar hafif gevşetiniz. Yağ çıkmaya başlayınca tekrar çok iyi bir şekilde sıkınız. Aksi takdirde pompanın hava emmesini sağlarsınız.
 
3. Hidrolik dişli pompanın işletmeye alınması:
 
a)      Bütün kontrol ve kumanda valfleri boşta iken makinanızı çalıştırmadan önce kontaklayarak pompanızın şaftının birkaç tur atmasını sağlayınız. Bunu birkaç kez yaptıkdan sonra pompanızı harekete geçirecek olan motoru çalıştırınız.
b)     Motorun çalıştırılması sırasında pompanın bulunduğu bölgeden veya hidrolik donanımından anormal bir ses gelip gelmediğine dikkat ediniz. Makinanız bu konumda yeni pompa ile boşta 10–15 dakika çalışmalıdır.
c)      Süre bitimine kadar hidrolik tank yağ seviyenizi ve hidrolik bağlantı hortumlarının yağ kaçaklarını sürekli kontrol ediniz.
d)     Yukarıdaki işlemler sırasında herhangi bir anormal durum meydana gelmişse pompa basınç emniyet valflerini işletme basınçlarına ayarlayınız. Bu ayarlar makinanızın kullanıcılarının (hidrolik silindir, hidromotor vs.) hareketi sırasında yapılamaz. Kullanıcıların stokların sonunda basınç emniyet valfleri devreye gireceğinden bu anda ayarlare yapılmalıdır.
e)      Basınç emniyet valf ayarlarından sonra hidrolik donanımınızda mevcutsa şok valf ayarlarıda yapılmalıdır. Eğer şok valf basınçlarını bilmiyorsanız işletme basınçlarının %15 üzerindeki basınç değerlerine şok valfleri ayarlayabilirsiniz.
f)       Daha önce boşaltılmış kullanıcıların (hidrolik silindir, hidromotor vs.) içine yağ dolacağından hidrolik yağ tank seviyesini tekrar kontrol ediniz.
g)      Tüm kullanıcılar (hidrolik silindir, hidromotor vs.) tam içeri çekili iken hidrolik yağ tank seviyesi maksimum dışarıda iken minimum seviyede olacak şekilde hidroloik tank yağ seviyesini ayarlayınız.
h)     Hidrolik tankınızdaki sıcaklık göstergesini 85C°’nin üzerine çıkmadığını çalışma sırasında kontrol ediniz. Yeni pompanızı işletme sırasında ilk 5 saat içersinde sık sık elle kontrol ederek aşırı ısınıp ısınmadığını gözlemleyiniz.
i)        Hidrolik donanımınızda aşırı ısınma tespit edersiniz mutlaka hidrolik yağ soğutucunuzu öncelikle kontrol ediniz. Soğutucunuz kirli olabilir. Soğutucunuz fanlı ise fan motoru çalışmıyor olabilir.
j)       Yeni pompanızı aşırı sıcaklık ve işletme basınçlarının üzerinde çalıştırmayınız. Aksi taldirde pompanızda yanmalar şaft kesmeleri, rulman bozulmaları, gövde çatlamaları gibi problemler meydana gelebilir.
 
4. Yeni hidrolik dişli pompanızın ve dolayısıyla hidrolik sisteminizin sağlıklı çalışması için makina imalatçısının periyodik bakım kurallarına uyunuz. Eğer elinizde periyodik bakım listeleri mevcut değilse;
 
a)      Her 50 saate bir hidrolik yağ kaçaklarını, hidrolik yağ seviyesini ve yağın durumunu kontrol ediniz.
b)     Her 250 saatte bir hidrolik yağ filtrelerini ve hidrolik yağ tank seviyesini kontrol ediniz.
c)      Her 500 saatte bir hidrolik yağ filtrelerini yenileri ile değiştiriniz.
d)     Her 1500–2000 saatte bir hidrolik yağınızı komple değiştiriniz. Bu yağ değişimlerinde hidrolik tank havalandırma sisteminin çalışıp çalışmadığını kontrol ediniz. Hidrolik pompalarınızın bağlantı civatalarının ve somunlarının sıkılıklarını kontrol ediniz.
e)      Her 6000 saatte bir hidrolik dişli pompanızın bakımını yapınız.
 
Önemli Not: Hiçbir zaman kağıt filtre elamanlı filtrelerinizi temizlemek suretiyle tekrar kullanmayınız, atınız.

Hidrolik Yağ Nasıl Seçilir - Hidrolik Sistem Yağı Fiyatları

  • Hidrolik yağ seçerken üreticinin tavsiyelerine uyulmalıdır
  • Viskozite doğru seçilmelidir. Yağ viskozitesi arttıkça yağ hava tutmaktadır; bir miktar havayı absorve etmektedir. Eğer küçük hacimli bir tank var ise viskozitenin düşük tutulması bu problem göz önüne bulundurulduğunda daha faydalı olabilir.
  • Hidrolik yağ ne kadar doğru seçilirse seçilsin zamanla viskozitesi düşecektir. Bu yüzden gerekli olandan %30 daha yüksek viskozite seçilmesi yağın ömrünü artıracaktır.
  • Deterjan dispersan içeren yağlar su tutar. Sistemdeki suyun ve bazı partiküllerin hidrolik yağ içerisinde filtre edilmesi pahalı ve bakımı zor olan bir yöntem olduğu için bu katkı maddeli yağları önermiyoruz.
  • ZDDP çinko katkılı hidrolik sistem yağları spesifik kullanım alanları hariç çoğu zaman sistemin ömrünü azaltmaktadır. Bu katkı maddesini de tavsiye etmiyoruz.
  • Eğer üniteniz anormal sesle çalışıyorsa, ünite çok ısınıyorsa, veya hidrolik makine çok yavaş çalışıyorsa hidrolik yağı gözden geçirmeniz gerekmektedir.
  • Pompa emişinden üniteye hava girmesi çok sık rastlanan bir problemdir. Bu problem hidrolik yağı köpürtür ve çeşitli sorunlara yol açar. Emiş hortumlarının ve ilgili bağlantı parçalarının sağlam olduğundan emin olunması gerekir.
  • Hidrolik tanklarda mutlaka ısı seviye göstergesi olmalıdır. Hidrolik yağ seviyesi istenen seviyede kalmalıdır.
  • Yağ akışını kısıtlayan bir durum var ise kavitasyon oluşur. Bu bakımdan hidrolik hortumların içerisinde yağın çökmesi vb. kavitasyon sebepleri gözden geçirilmelidir. Kavitasyon sebebi ile metal korozyonu yaşanır, özellikle pompanın ömrünü ciddi anlamda azaltır.
  • Hiç bir hidrolik güç ünitesi 82 santigrad derecenin üzerinde çalışmamalıdır. Eğer sisteminiz bu sıcaklıkları görüyor ise hidrolik yağ soğutucusu kullanmanız gerekmektedir.
  • Isınan yağın viskozitesi düşer. Gereğinden düşük viskozite hidrolik sistem devre elemanlarına zarar verir.
  • Hidrolik tank hacminin pompanın bir dakikada tüketeceği yağ miktarının en az 3 katı olması tavsiye edilir. Eğer küçük bir hidrolik yağ tankı seçilir ise emiş ve dönüş hatları birbirine yakın olacağı için kavitasyon oluşabilir.
  • Hidroteknik olarak sisteminize en uygun hidrolik yağı saptayıp satışını yapmaktayız. Lütfen irtibat kurunuz
  • Hidrolik yağların fiyatları markalarına göre değişmekle birlikte genellikle 15 litrelik tenekeleri 40 USD'nin TL karşılığı şeklinde satışa sunulmaktadır. Güncel hidrolik yağ fiyatları için sanal satış mağazamız hidroticaret.com'u ziyaret edebilirsiniz.

HİDROLİK YAĞ SOĞUTUCU - HİDROMOTORLU TİP

HİDROLİK YAĞ SOĞUTMA SİSTEMLERİ İÇİN İRTİBATA GEÇİNİZ

  • Yüksek performanslı soğutma sistemleri
  • Hidrolik Motorlu fan (11cc ve 21cc)
  • Soğutulacak bölgedeki ısı, ortam havasına aktarılır
  • Mineral yağ, sentetik yağ, biyolojik yağ ve benzer şekilde HFA, HFB, HFC ve HFD sıvılarının ve en az %50 oranında antifriz ve antikorozif katkı maddesi içeren suların soğutulması için kullanılır. (isteğe bağlı olarak diğer ortam maddelerine uygun modeller mevcuttur)
  • 26 Bar'a kadar basınçlarda çalışabilir

Avantajları

  • Ebatsal olarak en büyük ve en kapsamlı mobil hidrolik radyatör serisidir
  • Oldukça esnek, kullanılmaya hazır komple soğutucu paketleri
  • Ağır çalışma şartları altında, uzun yıllar dayanıklılığı saha testleri ile kanıtlanmış, kompakt ve güçlü tasarım
  • Detaylı Ar-Ge faaliyetleriyle, her bir radyatörün yüksek ısı aktarımını gerçekleştirmesi
  • Kendi bünyesinde profesyonel mühendislik ve imalat sayesinde en yüksek kalite
  • Sürekli stok sayesinde kısa ve esnek teslim süreleri
  • Özel tasarımlı profiller sayesinde ömrü artırılmış soğutucular
  • Yüksek randımanlı kesilki hava finlerinden kirli hava şartlarına özel tasarımlı hava finlerine kadar geniş uygulama alanı